Blog8 december 2023

Workshop klantgericht communiceren bij Maasdelta

Werk je bij een woningcorporatie dan werk je voor huurders. Communicatie met en naar deze doelgroep is net even makkelijker met een paar handige handvatten. Vrijdag 8 december bezochten de trainees de Maasdelta Groep. Bij deze corporatie worden medewerkers actief getraind in klantgericht communiceren. Yvonne, Seda, Mirjam en Madelon droegen deze kennis enthousiast over aan de trainees en ze vertellen je graag hoe dat ging.

De wil om een huurder te helpen staat centraal

We helpen onze huurders, maar we beloven nooit dat we alles oplossen. Dat is de basis van het klantgericht communiceren bij Maasdelta. De wil om een huurder te helpen staat centraal. Het maakt daarbij niet uit of de communicatie schriftelijk of persoonlijk is. De theorie is hierbij een hulpmiddel. De trainees leerden onder andere over het schrijven van korte, actieve zinnen, het gebruiken van B1 woorden en het inzetten van het juiste gedrag.

Klantgericht communiceren is toch lastiger dan het lijkt

Na een ochtend vol theorie speelde elke trainee een corporatie medewerker aan de hand van een casus. Soms was het nog wat lastig om het geleerde direct toe te passen. Door met elkaar te reflecteren, leerden ze waarom huurders zich bijvoorbeeld niet geholpen voelen. Dat gaf een waardevol inzicht in hun eigen manier van communiceren.

De trainees kregen waardevol inzicht in hun eigen manier van communiceren

Met een hoofd vol kennis gingen de trainees richting hun weekend.  Yvonne, Seda, Mirjam en Madelon wensen de trainees veel succes bij het klantgericht communiceren in de praktijk.

Ook jouw kennis delen als expert?

Bevlogen collega’s die onze trainees over hun vakgebied willen vertellen zijn altijd welkom